Mec Mercedes
2006.03.08. 17:08
A német fővárosban működő MEC Design újra különleges profillal ajándékozott meg egy Mercedest, ezúttal egy CLK 230 K-t, a régi sorozatból. A berlini tunerek munkájának középpontjában most az autónemesítés három fő eleme állt: a felnik, az ültetés és a kipufogó.
A német fővárosban működő MEC Design újra különleges profillal ajándékozott meg egy Mercedest, ezúttal egy CLK 230 K-t, a régi sorozatból. A berlini tunerek munkájának középpontjában most az autónemesítés három fő eleme állt: a felnik, az ültetés és a kipufogó.
Mindezt meglepően tekintélyes méretekben találjuk meg a CLK Mercedesen. Már a felnik láttán leeshet az állunk: a "mecextreme I" modellek nem csak makulátlanul csillogó, krómozott középrészükkel és polírozott peremükkel hívják fel magukra a figyelmet, hanem méreteikkel is, ami kihívást jelenthetett mind a karosszéria, mind a tunerek számára. Már az első tengelyen is kétjegyű szám jelzi a szélességet. A 10x18"-os felnik kedvéért a kerékjáratokat jelentősen ki kellett húzni, majd újraperemezni, és mindezt anélkül, hogy a fényezés megsérült volna – ez a mutatvány nem éppen olcsó. Még tekintélyesebbek a dimenziók a hátsó tengelyen, ráadásul a 11,5x18"-os felnik mögött még 10 mm-es nyomtávszélesítőket is találunk. Előre 245/35-ös, hátra 265/35-ös gumik kerültek. A megfelelő ültetés nélkül természetesen nem érvényesülne ez a gyönyörű felniparádé, ezért a CLK-t térdre kellett kényszeríteni: a cég speciális futóműve segítségével az elegáns kabrió 90 mm-rel lejjebb került, így a kerekek már tökéletesen illenek a kerékjáratokba. Utolsó simításként még a motor orgánumán is kellett egy kicsit dolgozni. A CLK eredetileg erőtlen hangjából a MEC hátsó dobok férfias dörmögést varázsolnak, a négy darab, 90 mm-es vég pedig látványnak sem utolsó.
|